Als God het huis niet bouwt…

Er is een hoop te doen rondom marketing. Marketing is belangrijk, omdat je daardoor zichtbaar wordt, maar je kunt het op vele manieren invullen. En de één stuit het tegen de borst om ‘wereldse’ marketing te gebruiken, terwijl een ander er juist heel blij van wordt, eenvoudigweg omdat de psychologische processen mensen ertoe aanzetten om een keuze te maken: ‘wil ik door jou geholpen worden of niet?’

Wij maken ook zeker gebruik van deze principes, omdat het onze missie is om zoveel mogelijk christenen te inspireren om hun door God gegeven roeping te leven. En als je die mensen niet kent, is het fijn dat je ze – door alle hedendaagse technieken – alsnog kunt leren kennen en zij jou.

Maar:

Toch is voor ons de allerbelangrijkste ‘marketingtip’ de prachtige tekst uit Psalm 127:1: ‘Als de HEER het huis niet bouwt, vergeefs zwoegen de bouwers; als de HEER de stad niet bewaakt, vergeefs doet de wachter zijn ronde.’ Oftewel: het is van cruciaal belang dat je méé bouwt aan het huis dat God wil dat je bouwt. En om dat te verduidelijken: het is ontzettend belangrijk dat jij, met jouw coachpraktijk doet wat God zo graag wil dat je doet. Wat de wereldse marketing ook roept, het is Góds genade en liefde die ons een bloeiende praktijk of bedrijf geeft. En als God dat ‘huis niet bouwt’, wat ben je dan aan het doen en voor wie?

Hier is wel een grote ‘máár’ aan verbonden, namelijk: God wil absoluut graag mooie, bloeiende coachpraktijken hebben, omdat er dan veel mensen geïnspireerd kunnen worden om Hém te zoeken en bij Hem heling te ontvangen, maar JIJ bent degene die moet bouwen. Jij bent degene die dag in dag uit trouw en met liefde aan het werk moet gaan met datgene wat belangrijk is om te doen. En dat is niet alleen coachen. Want hoe mooi dat vak ook is, (wat ons betreft het mooiste vak ter wereld!) als je geen cliënten hebt, omdat je alleen maar tijd maakt voor gesprekken en geen tijd, geld en energie investeert in het zichtbaar maken van jou en je praktijk, dan heb je ook niemand om te coachen. Dus rijst de vraag:

Op welke manier kun jij mensen inspireren?

Wat doe jij om Gods liefde uit te delen? Op welke manier kun jij jouw talenten en gaven inzetten om kenbaar te maken dat jij en jouw coachpraktijk bestaat? God heeft jou een unieke stem gegeven, waarmee jij bepaalde cliënten aantrekt die juist heel goed geholpen kunnen worden door jou. Dus denk eens na: kun je goed schrijven, zodat je mensen door middel van blogs, artikelen of boeken kunt inspireren en trainen om de rommel in hun leven op te ruimen en goede keuzes te maken? Of ben jij juist iemand die makkelijker spreekt? Zou jij lezingen kunnen houden en leuke workshops kunnen geven, waardoor mensen jou en je praktijk leren kennen? Op welke manier kun jij meebouwen aan je praktijk die God zo graag door jou heen wil bouwen?

Ben jij iemand die de neiging heeft om te zwoegen? Besef: ‘Alleen de zegen van de HEER maakt rijk, zwoegen voegt daar niets aan toe’ (Spreuken 10:23).

Wil jij graag bouwen aan een bloeiende coachpraktijk?
Kun je wel wat inspiratie gebruiken?
Meld je dan aan voor het online Coach Event van 16 april en laat je inspireren!

Boekentip: Flow en de kunst van het zakendoen – Jan Bommerez
‘Flow’ kan kortweg omschreven worden als: ‘de optimale staat van ervaring’. Dit houdt in dat wie in flow is, zich gelukkig voelt. En wanneer ben je gelukkig? Als je kunt zijn wie je echt bent. Met andere woorden: als je jouw potentieel ten volle kan ontplooien. De mens in flow leeft vanuit zijn potentieel in plaats van uit patronen vanuit zijn verleden. Flow brengt spontaniteit en creativiteit. De vraag is hoe we de flow-staat bereiken en behouden en kan dat ook in het zakendoen of bij het verkopen? Alleen wie voluit leeft kan weten wat flow daadwerkelijk is. Dit boek is een gids voor wie een doorbraak wil richting zijn/haar (nog) niet gebruikte potentieel en in de kunst van het zakendoen.